Gruppetrening sal


Dette er kjerneproduktet i Friskis&Svettis og finnes på ulike intensitetsnivåer. Dette er en allround trening til musikk i sal. På alle timene trener vi kondisjon, styrke, bevegelighet og balanse. En effektiv trening hvor bevegelsesgleden står i fokus.Få et lite innblikk i treningen her:

Jympa soft - enkel og skånsom trening
Skånsom og tilpasset trening for deg som ønsker en god og effektiv trening, men som av en eller annen grunn ønsker å trene på et lavere nivå enn basis.

Jympa basis - realt uten hopp
Denne treningen bygger opp kondisjon, styrke og bevegelighet fra grunnen. Effektivt, men skånsomt uten hopp.

Jympa middels - høyere tempo og en del hopp
Et bra alternativ for deg som er vant til å trene. Ganske høyt tempo og en del hopp. Flott kombinasjon av styrke, spenst, kondisjon og bevegelighet.

Jympa intensiv - en tøff trening
Effektiv styrke- og kondisjonstrening med driv, høyt tempo og naturlig enkelhet. Belastningen er relativt tung. Et bra alternativ for deg som er veltrent.

  
 
Core Soft
Her jobber vi med det samme som i vår vanlige core-trening, men med en litt lavere belastning. Passer for deg som er uvant med denne type trening, utrent, eldre, er i en opptreningsfase etter skade el.helt enkelt ønsker å trene soft.
 
Core
Funksjonell trening for mage, rygg og stabilitet. Henvender seg til deg som allerede er i gang med trening, og vil supplere med flere spesifikke øvelser for styrke, holdning og stabilitet.
 

Flex soft
Myk, dynamisk bevegelighetstrening med fokus på ledd og muskler. Flex soft trening passer den som vil ha en rolig treningsopplevelse der det tas hensyn til begrensninger, og de som ellers trener tøft og ønsker restitusjonstrening.

Flex
Utfordrer og forbedrer din funksjonelle bevegelighet, dvs. den fleksibilitet som kroppen trenger for å fungerer bra i hverdagen. Dette er fokusert trening med dynamiske, tydelige og energifylte øvelser.
Passer for deg om er litt treningsvant.
30 eller 60 min.

IntervallFlex
Dette er en høyintensiv time som innledes med en intervalldel på ca. 25 minutter. Intervalldelen er en kombinasjon av styrke og kondisjonstrening med enkle og effektive øvelser. Deretter kommer en Flex-del på 20 min. Her er det fokus på bevegelighet.

Sirkelgym
Sirkelgym er et effektivt treningsopplegg der du trener individuelt i gruppe med ulike stasjoner⁄apparater. Fokuset er utholdende styrketrening med kondisjonstrening som en bonus. Treningen passer alle, uansett om du er vant med styrketrening eller ikke. Instruktøren hjelper deg med teknikk og pepper deg til å orke mer og ha det gøy.

Sirkelgym intro

Innholder de samme treningskvaliteter som vanlig sirkelgym, men har noen færre stasjoner. Det er lagt vekt på enkelhet slik at du som er uvant med styrketrening greit kan henge med.

Sirkelgym ung

Denne timen er en vanlig sirkelgym-time og åpen for alle, men her legges det opp til en litt yngre profil m.h.t. musikk, leder og atmosfæren på timen. Den primære målgruppen er mellom 13 og 20 år.

Sirkelgym X
En ekstra tøff og intensiv trening med stor gruppefølelse. Vi trener både i apparater og stasjoner med og uten redskap. Sirkelgym X er en tøff trening der du virkelig får mulighet til å utfordre deg selv.

Sirkelfys
Sirkeltreningen inneholder en enkel oppvarming og en tøff styrkeøkt. Sirkeltreningen består av ulike styrkestasjoner med bruk av ytre belastning (vekter) og egen kroppsvekt. Dette er treningen for deg som liker å trene i styrkerom eller som trives med tøff trening. Det er også en bra trening for deg som vil ha en enkel og effektiv trening med lite koordinasjon.

Ski Stasjon/intensiv
Tøff trening med fokus på ski! Timen er spesielt tilrettelagt skiløperens behov for styrke og utholdenhet. En kombinasjon av vanlig saltrening og sirkeltrening. Du bør være godt trent da dette er tøff trening.

Vektstang – effektiv og utfordrende styrketrening
Enkel, effektiv og morsom styrketrening i gruppe der vi jobber med vektstenger, drivende musikk og tydelige instruksjoner. Utholdende styrketrening for ben, hofter, rygg, mage, bryst, skuldre og armer.
Treningen er dynamisk med visse statiske innslag. Belastningen bestemmer du selv gjennom hvor mye vekt du velger å legge på vektstangen.
60 min.

VektstangIntervall - effektiv styrke og tøff kondisjon
En enkel, effektiv og morsom styrketrening i gruppe der vi jobber med vektstenger og vekter. De siste 15 minuttene er det kondisjonstrening bygget opp etter intervallprinsippet.

Yoga 1 - rolig og meditativt

Yoga 1 er vår egen yoga basert på yogaens klassiske grunner, og er en rolig, meditativt trening for deg som ønsker å stoppe opp, kjenne innover, reflektere og bare være. Ingen forkunnskaper i yoga behøves.

Yoga soft

En rolig og varsom yoga som fyller deg med energi. Timen inneholder trygge flytende bevegelser, en aktiv pust og myke øvelser og yogaposisjoner som passer selv om du er stiv og uvant. Treningen avsluttes med en behagelig avslapning.

KOMBINASJONSTRENING
VektstangSpinn
Her får du en real treningsøkt med både styrke og kondisjon. Vi begynner med styrketrening med vektstenger og drivende musikk. Så avslutter vi med en real kondisjonsøkt i spinningsalen. Treningen varer totalt 90 minutter fordelt med 45 minutter vektstang og 45 minutter spinning.




EnkelJympa
Treningen for utøvere med psykisk utviklingshemming. Hver og en deltar på sin måte og ut i fra egne forutsetninger. Det viktigste med treningen er å inspirere til bevegelsesglede og fellesskap. Øvelsene er enkle og funksjonelle, og musikken er fengende og variert. Når vi beveger oss til musikken, trener vi kondisjon, styrke, kroppsbevissthet og balanse. Men mest av alt er dette gøy!

Åpne dører
Trening for ungdom med fysisk funksjonsnedsettelse. Treningen består av spinning og trening i styrkerommet med intruktør som veileder.

GODT VOKSEN
Spesial senior
Skånsom trening som passer for godt voksne og alle som ønsker å trene uten å gå ned på gulvet under styrkesekvensene. Styrkeøvelsene gjøres sittende og stående med bl.a. bruk av strikker. I tillegg jobbes det med balanse, bevegelighet og kondisjon.

Jympa Senior
Trening for deg som er godt voksen eller av annen grunn ønsker en trening som er lavere i intensitet enn basistreningen. Musikk og øvelsesvalg er tilpasset målgruppen.

Stasjon Senior
Saltrening tilpasset deg som er godt voksen. Mye lik vår seniortrening, men har i tillegg en lengre sekvens med styrketrening på stasjoner.Vi bruker ulike redskap som f.eks. strikker, manualer og stepkasser.


Sist endret av: Tore Amundøy. Sist endret dato/tid: 22.10.2016 16:27:22

Anteo utvecklas av Defendo Sverige AB, 2007-2018 #95