Gruppetrening spinning

 

 

Er du ny mosjonist? Vil du forbedre kondisjonen? Liker du å ta i sånn akkurat passe for deg- og kjenne at du kommer i bedre form. Inspireres du av utfordringer og treninger hvor svetten renner og hjertet virkelig jobber?

Spinning er individuell kondisjonstrening i gruppe og finnes i ulke nivå/varianter og passer derfor både til både den som er ny- og for den som er vant med hard kondisjonstrening. Musikken driver deg, og lederen guider deg slik at du orker hele veien og får bra utbytte. Du bestemmer selv hvor utfordrende du vil at dagens trening skal være. Tungt eller lett gir; det er du som sitter med styringen, lederen viser bare veien.

 

Spinn soft

Passer glimrende for deg som ikke har testet spinning før. Eller for deg som vil trene litt roligere. Trener du mye er dette en perfekt restitusjonstime som gir deg god sirkulasjon. Tempo er lavere enn på andre spinningtimer og har flere muligheter til å hente deg inn underveis.

 

Spinn intervall - kondisjonstrening i intervallform

Her varieres tøffere arbeid med restitusjon. Hensikten med intervallopplegget er å trene og øke den aerobe kapasiteten. I Spinn intervall kan du utfordre deg ekstra mye og kjenne kikket som den tøffe anstrengelsen gir. Intervalltimen finnes i tre varianter: Lang, Pyramide og Kort. Timens varighet fra 55 – 75 minutter.

 

Spinning Distanse

God grunntrening for kondisjonen. Trener du mye kondisjon er dette treningsformen du i utgangspunktet skal kunne trene hver dag om du ønsker det. Opplegget er enkelt; vi jobber oss opp i puls gjennom oppvarmingen og ligger så på et behagelig, men effektivt nivå i 35-40 minutter før vi slipper pulsen ned igjen, tøyer ut og sier oss ferdige. Treningen er en ren kondisjonstrening med mer eller mindre innslag av naturlige pulshøyninger, uten at vi kommer opp på de høyeste toppene eller slipper oss ned i hvilemodus.

Vi snakker om anstrengelsesnivå. I kondisjonsdelen trener du på et nivå som du kjenner som noe anstrengende opp til mye anstrengende, og du bestemmer selv hvor du vil havne på akkurat denne treningen.

 

 

 


Sist endret av: Tore Amundøy. Sist endret dato/tid: 22.10.2016 15:16:40

Anteo utvecklas av Defendo Sverige AB, 2007-2018 #95